Ohjeet tilaamiseen

1. Tarkkaile ja tunnista

Tarkkaile kasvustoasi ja tunnista kasvintuhoojat ennen torjuntaeliöiden tilaamista. Tunnistuksessa apuna voit käyttää www.tarhurinapu.fi ja www.biotus.fi -sivustoja, liima-ansoja sekä luuppia. Eri kasvintuhoojille on omat torjuntaeliönsä. Väärän torjuntaeliön levittämisestä ei ole haittaa, mutta siitä ei ole myöskään hyötyä. Ajankohtaista tietoa tapahtumista ja biologisesta torjunnasta TarhurinAvun Facebook-sivulta .

2. Neuvonta

Tarvittaessa voit kysyä meiltä neuvoa ennen tilauksen tekemistä. Yhteydenotot toivomme sähköpostilla neuvonta@tarhurinapu.fi tai ota yhteyttä-lomakkeella (löytyy tältä sivulta). Voit olla yhteydessä meihin myös puhelimitse (tekstiviestit, WhatsApp-viestit ja soitot) numeroon 050 309 0810.

3. Levitysmäärät

Arvioi saastunnan taso; ennakkotorjunta, lievä saastunta vai korjaava torjunta. Suositeltu levitysmäärä riippuu saastunnan tasosta sekä vallitsevista olosuhteista.

TarhurinApu-tuotteet riittävät melko suurellekin kasvimäärälle. Suosittelemme levittämään kotiolosuhteissa enemmän torjuntaeliöitä, kuin ammattiviljelyssä, sillä olosuhteita ei pysty säätelemään niin tarkasti kotiolosuhteissa. Voit tutustua suositeltuihin levitysmääriin Levitysmäärät -tietokortistamme.

4. Hinnat ja tuotetiedot

TarhurinApu-kaupasta löydät tuotekohtaista tietoa torjuntaeliöistä ja tarkkailutarvikkeista. Lisäksi hinnat ovat kaupassa näkyvillä.

5. Tilauksen tekeminen

Pääset tekemään tilauksen verkkokaupassamme. Valitse tuotteet ostoskoriin ja siirry kassalle.

6. Maksutavanvalinta

Tilaukset tulee maksaa ostoskorin hyväksynnän jälkeen. Käytössämme on kaikki yleisimmät maksutavat. Maksupalveluntarjoajamme on Visma Payments Oy.

8. Toimitus

Tilaukset lähtevät meiltä pääasiassa keskiviikkoisin. Tilaus tulisi tehdä loppuviikosta, mielellään torstaihin mennessä, jolloin saamme sen toimitettua seuraavan viikon keskiviikkona. Viikonlopun aikana ja maanantaihin klo 7 mennessä tulleet tilaukset pyrimme saamaan vielä alkavan viikon keskiviikon toimituksiin, mutta tässä on poikkeuksia mm. arkipyhäviikkoina, jolloin postia ei jaeta joka päivä. Maanantaiaamuna ja sen jälkeen tulleet tilaukset menevät suoraan seuraavan viikon toimituksiin. (muista tarkistaa myös roskapostit/tarjouskansiot, monilla viestit ohjautuvat suoraan sinne!)

NOUTOTILAUKSET Myös noudettavat tilaukset tulee tehdä etukäteen verkkokaupassamme. Sovimme asiakaskohtaisesti noudettavien tilausten noutoajat (ma-pe klo 8-16 välille). Huom, myös noutotilaukset tulee tehdä edeltävällä viikolla. Meillä ei ole myymälää, eikä ylimääräisiä tuotteita varastossa.

Toimitamme ainoastaan Suomeen – We only deliver to Finland. Emme toimita tällä hetkellä pakettaja Ahvenanmaalle.

9. Toimitustavat

Postin Express-paketti
Toimitusaika 1-2 työpäivää paketin lähetyksestä (päätoimituspäivä keskiviikko, paketit perillä asiakkaalla torstaina tai perjantaina). Toimitus suoraan vastaanottajan kotiin tai tilauksessa annettuun toimitusosoitteeseen.
Lähetys jaetaan osoitekorttiin merkittyyn osoitteeseen ja luovutetaan kuittausta vastaan. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Vastaanottajan nimitieto tallennetaan lähetysten seurantaan.
Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään saapumisilmoitus ja lähetys toimitetaan vastaanottajan lähipostiin noudettavaksi. Lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen jakelu. Lähetys palautetaan lähettäjälle, jos sitä ei noudeta säilytysajan päätyttyä. Kuljettaja ei soita paketin vastaanottajalle, eikä toimitusaikaa ilmoiteta etukäteen.

Postin Express-paketti soitto palvelulla

Muuten sama toimitustapa kuin express-paketti, mutta kuljettaja ilmoittaa saapumisajan vastaanottajalle etukäteen soittamalla.

Postipaketti
Toimitusaika 1-3 työpäivää paketin lähetyksestä (päätoimituspäivä keskiviikko). Toimitus vastaanottajan valitsemaan postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin.
Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on vastaanottajalla käytössä. Tietojen puuttuessa toimitetaan paperinen ilmoitus vain Postin toimipisteistä noudettaville lähetyksille.
Muistutusviesti toimitetaan 4. päivänä lähetyksen saapumisesta tekstiviestillä, sähköpostilla ja mobiilisovelluksella. 8. päivänä toimitetaan halutessa maksullinen muistutus kirjeenä. Paketin voi noutaa postista esittämällä saapumisilmoituksen / lähetystunnuksen ja henkilöllisyystodistuksen. Pakettiautomaatista lähetys noudetaan lokerokoodilla. Palvelupisteessä ja pakettiautomaateissa paketin säilytysaika on 7 vrk. Noutopisteet sijaitsevat hyvien kulkuyhteyksien varrella paikoissa, joissa on laajat aukioloajat, usein myös viikonloppuisin ja iltaisin. Katso palvelupisteet ja aukioloajat.

Pikkupaketti
Toimitusaika 2-3 työpäivää (paketin lähetyksestä).
Posti toimittaa lähetykset vastaanottajan postiluukkuun tai -laatikkoon. Toimitukset tehdään arkipäivisin.
Mikäli lähetys ei mahdu postiluukkuun tai -laatikkoon, se toimitetaan vastaanottajan lähipostiin noudettavaksi. Jos vastaanottaja ei nouda lähetystä postista, lähetys palautetaan lähettäjälle 7 vuorokauden kuluttua.

Nouto Forssasta

Tilauksen voi myös noutaa Forssasta Biotus Oy:n toimipisteestä osoitteesta Tiilenlyöjänkatu 5. Olemme paikalla arkisin n. klo 8-16, mutta noutoajat sovitaan aina jokaisen asiakkaan kanssa etukäteen erikseen. Meillä ei ole myymälää, eikä eläviä tuotteita varastossa ylimääräisiä, joten ovelle ei voi vain tulla noutamaan tuotteita, vaan kaikki noutotilaukset tulee tehdä verkkokaupan kautta ja sopia noudot etukäteen.

Nouto-ovi sijaitsee Auto-centeriä vastapäätä olevalla seinustalla. Ovessa lukee Biotus tavaran vastaanotto ja noutotilaukset.

 

10. Toimituksen seuranta

Saamme viikottain paljon tilauksia ja tulostamme lähetyslistat sekä postilaput valmiiksi jo tiistaina, vaikka postituspäivä onkin vasta keskiviikkona. Tulostuksen yhteydessä asiakkaalle lähtee automaattinen ilmolitus postin kautta saapuvasta lähetyksestä sekä linkki lähetyksen seurantaan. Lähetystunnus aktivoituu kuitenkin vasta keskiviikkoiltana tai viimeistään torstaina aamulla. Huomioithan, että postilapuissa lukee toimituspäivänä niiden tulostuspäivä (tiistai), vaikka paketit pakataan ja toimitetaan postille vasta keskiviikkona. Tavanomaisesti tilauksemme jaetaan asiakkaille torstaisin sekä perjantaisin. Toivomme että asiakkaamme ovat itse aktiivisia paketin seurannassa ja vastaanottamisessa. Elävät tuotteet eivät kestä pitkiä toimitusaikoja ja pakettia ei kannata seisottaa postissa odottamassa.

(muista tarkistaa myös roskapostit/tarjouskansiot, monilla viestit ohjautuvat suoraan sinne!)

11. Ongelmatilanteet, palautukset ja reklamaatiot

Koska kyseessä ovat elävät eliöt (pilaantuvat tuotteet), ei verkkokaupan tilauksilla ole palautus- tai vaihto-oikeutta. Toivomme, että asiakkaamme ovat myös itse aktiivia paketin vastaanottamisessa ja seuraavat paketin saapumista postin lähetystunnuksella. Mikäli pakettia ei noudeta määräaikaan mennessä ja se palautuu meille, asiakas on velvollinen korvaamaan palautuksesta aiheutuneet kustannukset.

Jos paketin saapumisessa on ongelmia tai tuotteessa on jotain vikaa, olethan meihin heti yhteydessä sähköpostilla neuvonta@tarhurinapu.fi tai puhelimitse 050 309 0810, niin selvitämme asian kanssasi.

Ota yhteyttä ja kysy lisää

Yhteystiedot

TarhurinApu (Biotus Oy)

Tiilenlyöjänkatu 5
30100 FORSSA

Ota yhteyttä
050 309 0810

neuvonta@tarhurinapu.fi

TarhurinApu

Toimitusehdot ja maksutavat

Tarhurinapu sivuston teksti ja kuvat
© Biotus Oy / valokuvaajat

Y-tunnus 1840555-9

Pääsääntöisesti olemme tavoitettavissa

maanantaista perjantaihin klo 8-16